Alla inlägg den 5 april 2009

Av kristina - 5 april 2009 21:58

 lördagen var hektisk , efter att valpningen var klar så var jag  på Rallylydnads kurs mest hela dan, med Siri . Mats var hemma med valparna .

I morse, när jag egentligen skulle på Rallylydnadstävling med Siri, då försov jag mig rejält. Så vi har varit hemma och myst hela dan.

Utvecklingen går framåt nåt otroligt. Valparna kavar runt, och de två som var mycket ljusare i går, börjar mer och mer likna de andra.

- Ja förresten, det blev 5 hanar och en tik. De första fyra kom på 45 minuter, sen dröjde det en timme och den sista kom efter ytterligare 2 timmar. Valpningen gick väldigt bra. ( jag  var nervös innan , men tänkte på Tore, Arwens uppfödare som hade haft så många kullar, han skulle nog aldrig lägga på en tik som hade problem med valpning, och det visade sig att Arwen är en jättebra mamma) Igår gick det knappt att få ut Arwen för att kissa på gården. Idag går det lite bättre att få henne att lämna kullen.

Alla valpar har vita tecken på huvudet. 4 har vit svansspets. Den minsta vägde 315, den största 420 . Vi vägde dem efter ca 10 timmar.

Ovido - Quiz & Flashcards