Alla inlägg under mars 2009

Av kristina - 29 mars 2009 11:32


Oj oj så stor mage Arwen har nu  ! Och man ser hur de små valparna rumlar runt där inne. Idag har hon ingen vidare matlust och så kräktes hon, så det kanske är på gång. Skulle var skönt om det kom igång nu på helgen.

Även om jag är hem och tittar till henne ofta, så är det lugnare för oss båda när jag är hemma hela tiden.

Tryggve och jag  var ute och åkte bil med Goikas valpar i går.

Tryggve satt bak och kollade dem.

Så nu är de lite tränade inför resan till nya ägare.

De är alla jätteduktiga och väldigt lika. Den enda som jag säkert kan urskilja direkt är vitnosen.  De rumlar runt och busar med sopkvasten och allt som de kan komma åt.   Bilder på dom finns på goika.bloggagratis

Av kristina - 20 mars 2009 21:33


Det är verkligen intressant att se hur dräktigheten förändrar personligheten hos  Arwen.  Hon står ut med många kärleksnyp från sin sheltikompis och när hon möter vår granne Douglas, så sänker hon sig och vänder bort huvudet.


Hon vill knappt gå hemifrån. Och när dagmatte vill gå på promenad, så visar hon tydligt att hon inte vill längre. Hon sätter sig !


Men i kväll när Kingen körde Johnny be good  på TV och jag rockade loss hemma, då ville hon gärna hänga med !

Lite slalom mellan bena och backa och så ville hon allt.

Tog tempen idag och den var 37,8 , om jag nu gjorde rätt !

Då har man lärt sig det också. I morgon skall vi åka och låna Goikas valplåda.

Av kristina - 5 mars 2009 13:23

  Idag har vi varit på ultraljud. Det var riktigt spännande- och rörande att se de små valpblåsorna.   Känns bra att veta, så ,man kan börja planera.

Ovido - Quiz & Flashcards