Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Snörally med Anna

Av kristina - 20 januari 2008 10:12

En snöig lördag på Brunflos mysiga träningsbana Slansve fick vi en liten introduktion i hur Rallylydnad går till, vill du kolla mer så titta på hemsidan

http://www.rally-lydnad.se/

Anna Nilsson var inspirerande som vanligt

och Fame hängde villigt på- trots sin höga ålder.

Vi kutade runt bland skyltarna och försökte begripa denna nya sport.

En lydnadssport där föraren kan använda sig av samma kroppsspråk som i Agility och Freestyle. Det känns bra förmig, jag har lite svårt för att marschera runt på kommando. Och eftersom banan är ny varje gång ( i likhet med Agility ) så blir det spännande att se vad som dyker upp.

Det vore roligt att prova att tävla. Än sålänge fårjag nöja mig med en studiecirkel hemma i Ås. Vi börjar på tisdag

 
 
Ingen bild

Marie

11 februari 2008 17:33

Väldigt roligt var det...:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kristina - 24 september 2023 20:36

Vid vår Storsjöhoppet i Brunflo maj 2023 , passade jag på att få ta några poseringsbilder med Iilik                ...

Av kristina - 30 mars 2023 22:31

Jag såg min första kooiker på en agilitytävling för ca 15 år sen. Jag tyckte det var en mycket fin hund. Sen har jag inte träffat på så många. När jag träffade Tanja från Umeå, som hade en kooiker hon var nöjd med, och hon tipsade mig om ett helsysko...

Av kristina - 17 oktober 2021 19:49

Jag har gått Svenska Hoopersklubbens Instruktörskurs och är nu Hoopersinstruktör. Min första kurs är för Brunflo bhk september och oktober 2021   En del filmer finns på  kristina blid    på You tube Men det mesta som ligger där än, är agi...

Ovido - Quiz & Flashcards